مهاجرت به اتریش:

کشور اتریش ، یکی از ثروتمندترین کشورهای اروپا است.این کشور، از جذاب ترین توسعه یافته ترین کشورهای جهان برای زندگی بشمار میرودبرای  مهاجرت به اتریش و کسب اقامت دائمی  باید برنامه ریزی مالیاتی خود را  قبل از مهاجرت تنظیم کنید. اما با همه ی اینها فرصت های جالبی برای خانواده های ثروتمند در این  کشور اروپایی پیشرفته وجود دارد. یکی از موارد جالب در مورد اتریش این است که  بهره مندی از اجازه ی اقامت اتریش فرد را قادر می سازد تا بدون ویزا اجازه ی سفر به منطقه ی شینگن را داشته باشد.

اتریش ده نوع مجوز اقامت برای متقاضیان و خانواده های آنها ارائه می دهد. این مجوزها نیازی به تعهد سرمایه گذاری ندارند. بنابراین کل هزینه های درخواست اقامت مقدار نسبتاً کمی می شود.با داشتن مجوز اقامت اتریش،میتوان بدون ویزا به هرکدام از کشورهای منطقه ی شینگن آزادانه سفر کرد.صدور این مجوز بسته به نوع آن ممکن است از سه تا چهارده ماه طول بکشد.

اعطای تابعیت و شهروندی کشور اتریش هم به حوزه ی اختیارات دولت فدرال اتریش برمیگردد.بطور کلی باید گفت بر اساس نوع مجوز اقامتی که صادر شده، حداقل شش تا ده سال اقامت مستمر بدون خروج در این کشور لازم است تا فرد بتواند صلاحیت اخذ شهروندی اتریش را کسب کند.  آگاهی از زبان آلمانی و همچنین، انصراف از شهروندی و تابعیت  دیگر کشورها از ملزومات اخذ مجوز اقامت و شهروندی اتریش به حساب می آید.

بسته به نوع مجوز صادر شده، مدت زمان پردازش برای اجازه ی اقامت در اتریش  می تواند از 3 تا 14 ماه طول بکشد.این مدت نسبت به دیگر کشورها به نظر کوتاه تر می آید.کسب  شهروندی اتریش میتواند از طریق سرمایه گذاری در این کشور و کمک به رشد اقتصادی آن نیز صورت بگیرد.

برای زندگی و اقامت بیش از شش ماه در کشور اتریش نیاز به دریافت مجوز اقامت دائم است.انواع مختلفی از مجوز های اقامت هم برای این کشور وجود دارند.اتباع کشورهای غیر اتحادیه اروپا برای اقامت تا سقف شش ماه نیازی به مجوز اقامت ندارند و تنها ویزا برای آنها کافیست.برای اقامت تا سقف نود روز تا صد و هشتاد روز هم بعضی از اتباع کشورهای غیر اتحادیه اروپا بر اساس نوع شهروندیشان نیازی به ویزا هم ندارند.

مهاجرت به انریش

شرایط عمومی برای صدور مجوز اقامت و  مهاجرت به اتریش :

باید توجه داشته باشید که مقامات اتریشی تنها در صورت داشتن شرایط زیر می توانند به شما مجوز اقامت بدهند:

برخورداری از سرمایه کافی برای امرار معاش:

این به معنی آن است که شما باید یک درآمد شخصی ثابت و منظم داشته باشید تا بتوانید بدون مراجعه به کمک های رفاهی از طرف مقامات محلی ، از پسِ هزینه های زندگی خود برآیید. در زمانی که  درخواست اقامت دائم خود را ارائه داده اید، درآمد ماهیانه ی شما باید به طور منظم برابر با نرخ مرجع مکمل تسویه حساب  قانون بیمه عمومی اجتماعیِ اتریش  باشد.

نرخ مرجع مکمل برابری از اول ژانویه 2019:

برای مجردها=933.06 یورو

برای زوجها=1398.97 یورو

برای هر فرزند که اضافه شود=143.97 یورو

اثبات مزایای اجتماعیی که شما تنها پس از دریافت اجازه اقامت خود مجاز به دریافت آن هستید (مزایای رفاهی یا مکمل های تسویه حساب به ویژه) در اینجا لحاظ نشده است.

لطفاً توجه کنید:

هنگام درخواست کارت قرمز-سفید-قرمز یا بلو کارت اتحادیه اروپا، حتماً به الزامات ویژه مربوط به درآمد خود توجه کافی داشته باشید.

مهاجرت به انریش

پوشش بیمه ی سلامتی:

برای اخذ اقامت اتریش لازم است که تحت پوشش یکی از بیمه های معتبر و مورد قبول کشور اتریش قرار داشته باشید؛بطوریکه بتواند همه ی مزایای بیمه ای کشور اتریش را برای شما پرداخت کرده و همه ی خطرات مربوط به سلامتی شما را جوابگو باشد.بعنوان مثال اگر شما در اتریش شاغل هستید و تحت پوشش یکی از شرکت های بیمه قرار دارید همین میتواند برای اخذ اقامت شما کفایت کند.

مسکن مناسب:

لازم است که برای اخذ مجوز اقامتتان گواهینامه ی معتبری همچون اجاره نامه محل سکونتتان در اتریش را به مقامات زیربط ارائه دهید .البته باید توجه داشته باشید که براساس قوانین اتریش این مسکن باید با اندازه ی تعداد خانوار شما کاملاً مناسب و جور باشد.

لطفاً توجه کنید:

محل های اسکان رایگان، که موقتی هستند و می تواند در هر زمان و بدون اطلاع قبلی باطل  شود،شامل حال این بند نمی شود و قانون مربوط به مسکن مناسب را در این شرط اعمال نمی کند.

تهدیدی برای نظم عمومی در اتریش محسوب نشوید:

اقامت شما نباید مغایرتی با نظم عمومی یا امنیت عمومی اتریش داشته باشد یا بر روابط کشور اتریش با سایر کشورها تأثیر سوئی بگذارد.

منبع: دادآور نسیم مهر