x تبلیغات
موسسه حقوقی و مهاجرتی دادآور نسیم مهر

گواهی عدم امکان سازش

 

گواهی عدم امکان سازش چیست؟

قانون حمایت خانواده سال 1353 , گواهی عدم امکان سازش را وارد نظام حقوقی ایران کرد.

زمانی که زن و شوهری برای درخواست طلاق به دادگاه مراجعه می کنند , دادگاه در ابتدای امر هر دو را به سازش دعوت می کند و آنها را به یک فردی که به وی به اصطلاح داور می گویند ارجاع می دهد.

اگر داور نتواند بین آنها صلح و سازش برقرار کند , گواهی عدم امکان سازش صادر خواهد شد.

تصمیم های دادگاه مبتنی بر طلاق

درخواست طلاق دو حالت دارد :

اول اینکه زن درخواست طلاق بدهد که در این صورت زن باید دادخواست تنظیم کند و حکم طلاق از سمت دادگاه صادر می شود.

مورد دوم این است که مرد درخواست طلاق می دهد که در این حالت دادگاه زن و مرد را به داوری جهت سازش ارجاع می دهد , اگر سازش نکنند گواهی عدم امکان سازش می دهد و زن و مرد دیگر می توانند برای جاری شدن صیغه طلاق مستقیم به دفترخانه ی طلاق مراجعه کنند.

ادامه

ادامه مطلب

مهاجرت به آلمان

 مهاجرت بهآلمان:

کشور آلمان بعنوان پنجمین کشور مورد علاقه ی مهاجران برای اقامت و کار

شناخته شده است.اینها همه بخاطر عملکرد خوب این کشور در زمینه ی اقتصاد،سیستم آموزشی درست و فرصتهای مناسب شغلی می باشد.مردم در سراسر دنیا این تمایل را دارند که شانس مهاجرت به آلمان برای آنها جور شود.این مقاله سعی براین دارد تا انواع راه های مهاجرت به این کشور و چگونگی حرکت به آلمان را برای شما توضیح دهد.

برای کسب فرصت زندگی در آلمان شما ابتدائاً به یک دلیل معتبر نیاز دارید.برای اتباع بیگانه راه های  متعددی برای ورود به این کشور گذاشته اند.راه هایی که هرکس بنا به موقعیت خاص خودش میتواند انتخاب کند.  راه هایی همچون:

مهاجرت به آلمان برای اشتغال؛

مهاجرت به آلمان برای تحصیل؛

مهاجرت به آلمان برای کارآفرینان؛

مهاجرت به آلمان برای اتحاد خانواده؛

مهاجرت به آلمان برای کسب اقامت دائمی ؛

آنچه که عموماً برای مهاجرت به آلمان نیاز است:

ادامه

ادامه مطلب

حمل مشروبات الکلی

 حمل مشروبات الکلی

حمل مشروبات الکلی :تا به حال به پرونده ای برخوردید که در آن فرد به جرم حمل مشروبات الکلی بازداشت شده باشد؟ یا بین دوستان و اقوام , موردی پیش آمده باشد که دنبال این باشید بدانید چه سرنوشتی در انتظار وی است؟

حال می خواهیم با بررسی این جرم ببینیم قانون گذار چه مجازاتی برای این نوع جرم در نظر گرفته است؟!

رسیدگی کردن به حمل مشروبات الکلی

حمل و همراه داشتن مشروب های الکلی یک نوع جرم می باشد , که رسیدگی به این جرم در صلاحیت دادسرای عمومی است. دادسرای ارشاد در شهر تهران به این پرونده ها رسیدگی می کند و بعد از بررسی و تحقیقات اولیه , پرونده جهت رسیدگی و صدور حکم به دادگاه کیفری دو ارسال خواهد شد. در شهرستان ها نیز رسیدگی به این دسته جرایم در صلاحیت دادسرای عمومی و دادگاه کیفری می باشد.

ادامه

ادامه مطلب

موسسه مهاجرتی در کرج

 موسسه مهاجرتی در کرج: مهاجرت، یکی از شناخته شده ترین اموریست که قرنهاست بشر را درگیر خود کرده . مهاجرت از سرزمینی به سرزمین دیگر، با دلایل بسیاری رخ داده  است. جنگ، ناامنی، بیماری، بهبود شرایط زندگی، تحصیلات و ... تنها تعدادی از عوامل بیشمار مهاجرت بشمار میروند. آدمی از دیرباز با این موضوع کنار آمده و برای ارتقای کیفیت زندگیش، به کوچ کردن از سرزمین مادری خو کرده است.

امروزه، با گسترش علوم و فنون مختلف و پیشرفت تکنولوژی و شبکه های اینترنتی، موسسات گوناگونی روی کار آمده اند که خدمات مهاجرتی گوناگونی را به متقاضیان این امر، ارائه میدهند؛ از مشاوره های حقوقی گرفته تا انجام کلیه ی امور حقوقی مربوط به افراد متقاضی مهاجرت.

ادامه 

 

ادامه مطلب

سئو سایت چیست ؟

 سئو سایت چیست ؟ سئو سایت یک مسئله ی بسیار مهم می باشد که دغدغه ی افراد زیادی است که صاحب وب سایت و مشاغل مهمی هستند که از آن درآمد کسب می کنند. فردی که از راه وب سایت خودش در حال کسب درآمد است برایش بسیار مهم است تا وب سایتی داشته باشد که از همه نظر در دید باشد و رتبه ی مناسب و عالی در موتورهای جستجو مخصوصا گوگل داشته باشد تا بازدید کنندگان بیشتری برای وب سایت خود جذب کند

اولین گام که باید برای داشتن سئو حرفه ای سایت انجام شود این است که سایت به طور کامل آنالیز شود تا راحت تر بتوان نقاط ضعف و قوت سایت را تشخیص داد و با کار کردن بر روی نقاط ضعف و ارتقا آن و تقویت هرچه بیشتر نقاط قوت وب سایتی با رتبه ی عالی ارائه داد.

ابتدایی ترین کارها این است که ساختار کلی سایت را بر اساس آخرین الگوریتم های موتورهای جستجو بهینه سازی کنید و بعد از آن در صورتی که نیاز بود بر روی بهبود رتبه کلمات کلیدی سایت فعالیت کنید سئو در واقع از سه کلمه ی انگلیسی SEARCH ENGINE OPTIMIZATION می آید به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو. درواقع سئو برای این منظور برنامه ریزی شده است که کمک کند برای رویت و ارتباط بهتر وبسایت ها با هدف رسیدن به رتبه بالا و جستجوی طبیعی در موتورهای جستجو. سئو اصلا کار ساده ای نیست، یک سئوکار باید اطلاعات خودش را همیشه به روز نگه دارد زیرا موتورهای جستجو به طور ناگهانی الگوریتم های خودشان تغییر می دهند و به این خاطر غیر قابل پیش بینی هستند. جالب است بدانید رتبه بندی گوگل الگوریتمی با مبنای ۲۰۰ معیار در جهت رتبه بندی سایت ها دارد و یک سئوکار باید مهمترین های این معیارها را به کار بندد تا سئویی موفق داشته باشد.

ادامه 

ادامه مطلب

اجرت المثل ایام تصرف

 اجرت‌المثل ایام تصرف واژه‌ای کاملاً تخصصی در رشته حقوق می‌باشد. مقصود از این واژه چیست؟

تعریف اجرت‌المثل ایام تصرف

فرض کنید شخصی از مالی که متعلق به دیگری است استفاده می‌نماید. در این صورت در طی مدتی فرد مالک از منافع مال خود محروم شده است. بنابراین، باید به فرد مالک اجرت‌المثل ایام تصرف تعلق بگیرد. مبلغ اجرت‌المثل را ممکن است طرفین به صورت توافقی تعیین نمایند. چنانچه توافقی میان طرفین حاصل نشود، کارشناس دادگستری این کار را انجام می‌دهد و میزاناجرت‌المثل را مشخص می‌نماید. مبنای چنین حقی قاعده لاضرر است. یعنی هیچ کس نمی‌تواند، اعمال حق خویش را وسیله اضرار به غیر قرار دهد. به منظور روشن شدن این موضوع مثالی را در این مورد ذکر می‌نماییم:

شخصی خانه‌ی متعلق به دیگری را غصب نموده است و در مدت زمان غصب، مالک از منافع منزل مسکونی خود که سکونت در آن است، محروم می‌گردد. در چنین حالتی باید دادخواستی به طرفیت غاصب به دادگاه تقدیم شود و مطالبه اجرت‌المثل ایام تصرف گردد.

نکته مهم این است که اجرت‌المثل ایام تصرف به نرخ روز محاسبه می‌گردد. در مثال فوق، فرض کنید غاصب خانه‌ای را از سال 1395 تا سال 1397 غصب نموده است. در چنین حالتی به منظور احتساب اجرت‌المثل ایام تصرف بر حسب نرخ سال 1397 محاسبه می‌گردد؛ چراکه اگر غیرازاین عمل شود در حق غاصب لطف شده است. حال اینکه غرض از تعیین اجرت‌المثل ایام تصرف این است که به شدیدترین حالت ممکن با غاصبین برخورد شود.

ادامه

ادامه مطلب

اثبات زوجیت و انکار زوجیت

 اثبات رابطه زوجیت

ادله‌ی اثبات دعوا در هر امری عبارت‌اند از:

اقرار؛

سند؛

شهادت؛

سوگند.

گاه اثبات رابطه زوجیت ممکن است از طریق اقرار صورت بگیرد. بنابراین چنانچه اثبات رابطه زوجیت با اقرار صورت بگیرد ختم کننده‌ی دعوا است و زوجیت اثبات می‌گردد.

گاه رابطه‌ی زوجیت با سند ازدواج اثبات می‌شود. این سند ممکن است عادی باشد یا رسمی باشد.

چنانچه زوجین شهودی داشته باشد رابطه‌ی زوجیت با شهود اثبات می‌گردد. چنانچه دو مرد ادعای زوجیت زنی را نمایند، زوجیت اثبات می‌گردد.

شرایط شاهد عبارت است از: عدالت، ایمان، طهارت مولد، حافظه و حس قوی جهت ضبط حوادث.

در دعاوی غیرمالی مانند نکاح، امکان اثبات رابطه با سوگند وجود ندارد. ماده 230 قانون آیین دادرسی مدنی چنین مقرر داشته است:

ادامه

ادامه مطلب

خرید ملک در ترکیه

 خرید ملک در ترکیه: کشور اوراسیایی ترکیه در سالهای اخیر با فراهم آوردن بستر های مناسب از جمله اختصاص اراضی خود به شهروندان سایر کشورها ،رشد علمی ،اقتصادی و علمی ،آزادی و داشتن آب وهوای مناسب به رشد قابل توجهی برای توسعه سرمایه گذاری دست یافته است. همچنین این کشور در زمینه عمران وساختمان سازی اقدامات مهمی انجام داده ، واز طریق اعطای اقامت به خریداران ملک یا زمین باعث جذب سرمایه گذارانی از سرتاسر دنیا گشته است .

در سال 2012 قانون منع خرید وتملک املاک ترکیه برای شهروندان خارجی بلااثر شد و اتباع تمامی کشورها به جز چندکشور آفریقایی مجاز به خرید ملک در این کشور هستند، که البته شهروندان کشور عزیزمان ایران نیز مجاز به خرید ملک در ترکیه می باشند .

ادامه 

ادامه مطلب

ابطال سند مالکیت

 دعوای ابطال سند مالکیت

سند مالکیت، سندی است که از نوع اسناد رسمی تلقی می‌شود. اسناد رسمی در مقابل اسناد عادی قرار دارند و به اسنادی گفته می‌شوند که توسط مأمورین رسمی و در حوزه صلاحیت آن‌ها تنظیم شده باشد. این سند دارای ستون‌هایی است که نقل و انتقالات در آن نوشته می‌شود. همچنین در این اسناد اوراق به صورت خط‌کشی شده می‌باشند و پلمپ شده اند. غالباً اسناد رسمی از اعتبار عمده‌ای برخوردارند؛ مگر اینکه بی‌اعتباری آن‌ها به طریقی آشکار شود.

موارد ابطال سند مالکیت عبارتند از:

  1. ثبت ملک بدون رعایت مقررات قانونی؛
  2. وجود اسناد معارض؛
  3. صدور اسناد مالکیت به طرز اشتباهی؛
  4. ثبت اراضی موات؛
  5. ثبت اموال عمومی و موقوفات؛

ادامه

ادامه مطلب

آگهی تغییرات شرکت ها

 آگهی تغییرات شرکت : ماده 7 قانون ثبت شرکت‌ها چنین مقرر می‌دارد: تغییرات راجع به نمایندگان شرکت و یا مدیران شعب آن باید به اداره‌ی ثبت اسناد (اداره‌ی ثبت شرکت‌ها) اطلاع داده شود.تا وقتی که این اطلاع داده نشده عملیاتی که نماینده یا مدیر سابق به نام شرکت انجام داده عملیات شرکت محسوب است ،مگر اینکه شرکت اطلاع اشخاصی را که به استناد این ماده  ادعای حقی می‌کنند از تغییر نماینده یا مدیر خود به ثبوت به رساند.

ادامه

ادامه مطلب
صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد